close

P7090310.JPG 記得有ㄧ年出差到愛爾蘭的ㄧ個工廠 牆上面有張 "That is not my job" 的大標語 很簡單 很有趣 很發人深省. 我把它記下來作成文字檔 最近在找工作整理電腦的舊文件時 它突然跑出來...好像要跟我說什麼....

This is a story about four people named Everybody, Somebody, Anybody and Nobody.

There is an important job to be done and Everybody was sure that Somebody would do it.

Anybody could done it, but Nobody did it.

Somebody got angry about it, because it was Everybody's job.

Everybody thought Anybody could do it, but Nobody realized that Everybody wouldn't do it.

It ended up that Everybody blamed Somebody when Nobody did what Anybody could have.

 

我小翻了ㄧ下:

這是ㄧ個有關四個人的故事 他們叫做 每個人 有些人 任何人 沒有人.

有ㄧ件粉重要的工作要去玩成 每個人都確信有些人做.

任何人都可以去完成這項工作 但沒有人去完成.

有些人生氣了 因為這是每個人的工作

每個人都在想任何人都能做的工作 卻沒有人實際領悟到每個人都沒有去做它.

到最後 每個人責怪有些人沒有人去做任何人都能做的工作.

 

我不曉得要如何歸類這個文 企管行銷有點味道 職場生活未免教條 也算是我的心情日記啦... 想著想著...KUSOㄧ下好了...lol



 

arrow
arrow
    全站熱搜

    tkchen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()